صنعت بازیافت پلاستیک

معرفی انواع دستگاه های بازیافت پلاستیک

صنعت بازیافت پلاستیک

معرفی انواع دستگاه های بازیافت پلاستیک

چگونه می توان از بروز مشکلات رایج در قالب گیری تزریق پلاستیک جلوگیری کرد؟


نقص جزئی در قطعات تزریق پلاستیک طبیعی است.

به عنوان مثال ، محصولات قالب تزریق پلاستیک داخلی معمولاً دارای خط اتصالی بین دو بخش قالب هستند. اگر ظاهر قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است ، باید این نقص ها با پرداخت و صیقل دادن اصلاح شود یا در مرحله طراحی قالب مورد توجه قرار گیرد.
تزریق پلاستیک نیمه دوم یک قطعه کاربردی. دنده های داخل این قطعه برای افزایش مقاومت آن در نظر گرفته شده است. محل قرارگیری پین های انژکتور در قطعه مشخص شده است.

تزریق پلاستیک نیمه دوم یک قطعه کاربردی. دنده های داخل این قطعه برای افزایش مقاومت آن در نظر گرفته شده است. محل قرارگیری پین های انژکتور در قطعه مشخص شده است.

نقص های جدی تر در تزریق پلاستیک به طراحی قالب و خواص مواد اولیه بستگی دارد. از آنجا که هزینه ساخت قالب بالاست ، طراحی آن دارای اهمیت است. در زیر لیستی از متداول ترین مشکلات و نکات پیشگیری از آنها آورده شده است:

پیچ - پیچیدن:
پدیده پیچش در تزریق پلاستیک هنگامی اتفاق می افتد که دمای پلاستیک به طور یکنواخت کاهش می یابد و قطعه کوچک می شود. این باعث می شود برخی از جزئیات (یا کل قطعه) خم شود.

پدیده پیچ خوردگی تزریق پلاستیک بیشتر در دیواره های ضخیم ناپیوسته ، در گوشه های تیز و در نواحی کاملاً ضخیم یا بیش از حد نازک رخ می دهد. رعایت نکاتی که در قسمت قبل وجود دارد می تواند به جلوگیری از پیچ خوردگی قطعه کمک کند.

تورفتگی یا پدیده غرق شدن:
با افت دما ، وسط صفحه به مرکز قطعه سقوط می کند. این مشکل همچنین به دلیل تغییر دمای غیر عادی رخ می دهد.

بخش های ضخیم تا حد زیادی مستعد تورفتگی هستند. استفاده از دیواره های نازک یا بخش های توخالی ضخیم ، خطر فرو رفتن را در تزریق پلاستیک به شدت کاهش می دهد.

خطوط جوش:
هنگامی که دو یا چند جریان تزریق پلاستیک با هم برخورد می کنند ممکن است به طور ایده آل با هم مخلوط نشوند. در نقاط تماس این جریانها ممکن است پدیده هایی مانند تغییر شکل مقطع ، دوگانگی رخ دهد. این نقایص زمانی اتفاق می افتد که:

قطعه سوراخ های زیادی دارد

در این قطعه جزئیات زیادی وجود دارد که جریان تزریق پلاستیک را قطع می کند.

پلاستیک ذوب شده از طریق چندین دروازه به قالب تزریق می شود.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات ، بهتر است تعداد سوراخ ها را محدود کنید یا از ترکیبات پلاستیکی چسبناک بیشتری استفاده کنید.

هنگام تزریق پلاستیک ، ممکن است هوا در قسمتهای خط (قسمتهایی که به یک طرف بسته شده اند) مسدود شده و مانع از جاری شدن فشار هوا از طریق پلاستیک شود. این باعث می شود که بعضی از قسمت های قطعه کاملاً پر از پلاستیک فشرده نشود.

دمای این هوای به دام افتاده در قطعه می تواند افزایش یابد و قسمت هایی از قطعه را سوزاند.

با افزودن سوراخهای تهویه در نقاط بحرانی می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد