صنعت بازیافت پلاستیک

معرفی انواع دستگاه های بازیافت پلاستیک

صنعت بازیافت پلاستیک

معرفی انواع دستگاه های بازیافت پلاستیک

آناتومی قالب تزریق پلاستیک



قالب ساده تزریق پلاستیک قالب Straight pull است. قالب از دو نیمه تشکیل شده است: Cavity یا Core یا Core.

این قالب ها رایج ترین قالب در تزریق پلاستیک هستند. طراحی و ساخت آنها آسان است ، که هزینه کلی را کاهش می دهد. در مقابل ، طراحی این قالب ها محدود است: این قطعه باید از هر طرف دارای هندسه دو بعدی و بدون بیرون زدگی باشد (حجم هایی که در زیر پشتیبانی نمی شوند).

اگر هندسه های پیشرفته تری درگیر هستند ، باید از هسته های Side-Action یا درج های دیگر استفاده شود.

هسته های اکشن جانبی عناصر قابل جابجایی هستند که از بالا یا پایین می آیند و امکان ساخت قطعات بیرون زده (به عنوان مثال سوراخ یا سوراخ) را فراهم می کنند. در بخش بعدی درباره این هسته ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
الگویی با هسته های عمل جانبی در حین استخراج قطعه

الگویی با هسته های عمل جانبی در حین استخراج قطعه

دو بخش از یک الگوی: Side A و Side B

قطعات تزریق پلاستیک دارای دو طرف هستند: طرف A رو به طرف حفره (نیمی از قسمت قبل از قالب) و سمت B روبروی هسته (نیمی از قالب). این دو قسمت معمولاً کاربردهای متفاوتی دارند:

قسمت A معمولاً از ظاهر بهتری برخوردار است و به آن Cosmetic گفته می شود. سطوح قسمت A نرم و بافت دار است تا متناسب با طرح شما باشد.
قسمت B معمولاً شامل عناصر جزئی و پنهان است (مانند ستون ها و غیره). به همین دلیل به این کار Fideal Sidebar گفته می شود. طرف B معمولاً دارای سطحی سخت تر است و توسط پین های انژکتور جایگزین می شود.

تزریق مواد به قالب: سیستم تزریق

سیستم تزریق پلاستیک یا Runner System کانالی است که پلاستیک ذوب شده را به فضای خالی قالب هدایت می کند. سیستم سرعت و فشار سیال وارد شده به قالب را کنترل می کند و پس از تزریق از قالب خارج می شود.

سیستم تزریق از سه بخش تشکیل شده است: حلقه تزریق (Sprue) ، سیستم تزریق چرخشی (Runner) و ورودی (Gate).

حلقه تزریق کانال اصلی است که از طریق آن پلاستیک ذوب شده از درون قالب عبور می کند.
دونده - پلاستیک مذاب را روی صفحه ای توزیع می کند که دو نیمه قالب را به هم وصل می کند و حلقه تزریق - Spur - را به ورودی وصل می کند. هر قالب می تواند شامل یک یا چند انژکتور باشد. این دونده ها می توانند مواد اولیه را به یک یا چند بخش قالب هدایت کنند.
ورودی - دروازه - دروازه ورودی ماده به فضای خالی قالب است. هندسه و موقعیت دروازه بسیار مهم است. این ورودی چگونگی جریان پلاستیک را در قالب مشخص می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد