صنعت بازیافت پلاستیک

معرفی انواع دستگاه های بازیافت پلاستیک

صنعت بازیافت پلاستیک

معرفی انواع دستگاه های بازیافت پلاستیک

یک قطعه برای تزریق پلاستیک طراحی کنید



تزریق پلاستیک آزادی زیادی به طراح می دهد ، اما ماهیت روند محدودیت های خاصی را ایجاد می کند که ممکن است به طور عادی به ذهن طراح نرسد.

در اینجا لیستی از مهمترین نکات طراحی برای یادآوری در هنگام طراحی تزریق پلاستیک آورده شده است:



ضخامت دیواره های مدل را تا حد امکان در نظر بگیرید. دیوارهای بین 0.8 و 2 میلی متر ضخامت برای کار با هر ماده اولیه مناسب هستند. اگر بخش های شما دارای ضخامت های مختلف هستند به حدی که طراحی اجازه می دهد تا این تغییرات ضخامت یکنواخت و مداوم در قطعه باشد. دستوراتی مانند Chamfer و fillet برای کمک به شما در ایجاد تغییرات نرم می توانند کمک کنند. این می تواند توزیع متناسب پلاستیک را در کل فضای قالب تضمین کند.

بخش های ضخیم توخالی. بخش ها و دیوارهای ضخیم می توانند مشکلات زیادی در روند تزریق پلاستیک ایجاد کنند. بهتر است این دیوارها را توخالی و دارای ضخامت استاندارد در نظر بگیرید. برای افزایش استحکام این بخش ها ، حجم توخالی برخی دنده ها و سازه های خرپا را در نظر بگیرید. این تغییر شکل قطعه را بعد از خنک شدن به حداقل می رساند.

برای تمام دیوارهای عمودی قطعه خود ، حدود 2 درجه انحراف داشته باشید (Draft Angle). دیوارهای عمودی بدون زاویه انحراف اثرات سایشی روی سطوح آنها نشان می دهد.

گوشه های قطعه خود را نرم کنید. در نظر بگیرید که گوشه های داخلی شعاعی را نیمی از ضخامت دیواره نرم کنید و برای گوشه های بیرونی حدود 2.5 برابر ضخامت دیواره را در نظر بگیرید. با این حساب می توانید از قوام ضخامت دیواره در کل قطعه (حتی در گوشه و کنار) اطمینان داشته باشید.



چه موقع از هسته های جانبی استفاده کنیم؟

در بخش های قبلی مشاهده کردیم که می توان از قالب Straight pull برای تولید هندسه بیشتر با تزریق پلاستیک استفاده کرد. اما برای تولید برخی از اجزای پیچیده ، باید از هسته های Side-Action استفاده شود.

هسته های کناری ، درجاتی هستند که هنگام بستن قالب قبل از بستن قالب ، داخل و خارج می شوند. این هسته ها توسط مکانیسم کشویی از یک طرف قالب وارد می شوند و در جای خود قرار دارند (معمولاً از طرف بالا یا پایین). به این ترتیب قطعات دارای برآمدگی و بیرون زدگی هستند که با تزریق پلاستیک می توان به راحتی ساخت.

هنگام طراحی هسته های جانبی عمل ، این موارد را در نظر بگیرید:

باید فضایی وجود داشته باشد که هسته از قالب خارج شود. این بدان معناست که برآمدگی ها باید در قسمتهای خارجی باشد.
هسته های جانبی باید به سمت راست حرکت کنند. جابجایی با زاویه ای غیر از 2 درجه پیچیده تر است و هزینه و زمان ساخت را افزایش می دهد.
برای هسته های Side-Action و همچنین سایر مؤلفه ها ، حتماً یک Draft Angle درج کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد